fbpx
Nyomtatás

Gyulladáscsökkentő ételek

2014 szeptember 11
2251 megtekintés    
  • 10 gyulladáscsökkentő étel ami tényleg hat.

    A gyulladás a szervezet természetes módja a fertőzések leküzdésére. Segít abban, hogy felvegyük a harcot a különféle irritáló, károsító szervezetekkel, a sérült szöveteket szervezetünk megjavítsa és megszabaduljunk a toxikus túlterheléstől. Azonban ha a test természetes reakciója nem elegendő és az átmeneti problémákból az egész testre kiterjedő állapot alakul ki, akkor minden bizonnyal krónikus gyulladásban fogunk szenvedni.

    Ez az állapot viszont korántsem természetes vagy éppenséggel egészséges. Ha tartósan megmaradó a duzzanat, bőrpír, fájdalom, láz, étvágytalanság és az általános rossz közérzet, próbáld enyhíteni a tüneteket ezzel a következő 10 gyulladáscsökkentő élelmiszerrel- ezek tényleg működnek!

    1. Zsíros halak
    Tonhal, lazac, makréla- sütve vagy főzve. A fehér húsú tőkehal vagy a közönséges nyelvhal sovány fehérjeforrások, de nem tartalmazzák olyan nagy arányban a gyulladásgátló anyagok tárházát mint a korábban említettek.

    2. Avokádó
    Amellett, hogy a telítetlen zsírok kiváló forrása, az avokádó csökkenti a gyulladást is. A zsírok sokkal egészségesebb forrása ez, elfelejtve a gyilkos transzzsírokat. A cél: 5-7 adag egészséges zsír fogyasztása naponta, fogyaszthatjuk salátaként, krémként vagy nyersen.

    3. Leveles zöldségek
    Sötét leveles zöldségek, mint a kelkáposzta és a brokkoli felerősíti a szervezet gyulladáscsökkentő képességét.

    4. Kurkuma
    Ez a hagyományos indiai fűszer egy gyulladáscsökkentő szupersztár. Történelmi alkalmazásra a keleti orvoslásban tett szert a különböző gyulladásos állapotok, mint például a fogfájás, zúzódások, a rheumatoid arthritis és az általános ízületi duzzanat kezelésében. Túlzás nélkül állíthatom, hogy a világ legegészségesebb ételei közé tartozik. Tipp: Currysen csináld a hasábburgonyát vagy a wokos zöldségeidet!

    5. Dió
    A dió különböző egészségügyi előnyöket kölcsönöz azoknak, akik rendszeresen fogyasztják. Gyulladásgátló, valamint antioxidáns tulajdonságokkal is rendelkezik, és nagyon fontos tápanyagok, mint például az omega-3 zsírsavak, réz, mangán, molibdén és biotin forrásai. Egy marék dió naponta elegendő.

    6. Paprika
    Mind az édespaprika mind pedig a csípős paprika egészségesen gyulladáscsökkentő. A különböző csípős paprikában lévő kapszaicint lokálisan kenőcsök készítésében is felhasználják, ami csökkenti a fájdalmat és a gyulladást- a “Health” magazin szerint.

    7. Olívaolaj
    Eltekintve attól, hogy egy sor egyéb egészségügyi hatás érhető el vele, beleértve a súlycsökkenést, és a koleszterinszint csökkenést, az olívaolaj csökkenti a gyulladást is. A vizsgálatok arra hivatkoznak, hogy az olívaolaj a világ legegészségesebb ételei közé tartozik.

    8. Gyömbér
    A gyömbér nem csupán jó gyulladáscsökkentő, hanem azon dolgozik, hogy a gyulladás kiváltó okát szüntesse meg. A gingerolok, a gyömbérben lévő vegyi anyagok felelősek a gyömbér gyulladáscsökkentő tulajdonságaiért, amelyek csökkentik a fájdalmat és a duzzanatot osteoarthritiszes és rheumatoid arthritiszes betegeknél.

    9. Cékla
    Az élénk és ciklámen színű cékla a szívbetegségek és a rák ellenbástyája, valamint a benne lévő C-vitamin a duzzanatok csökkentésére is kiváló. Fantasztikus sülve, főve és nyers salátákba reszelve.

    10. Bazsalikom
    Olcsó és széles körben elterjedt gyógynövény. Használd bátran sütéshez, salátákhoz, bizonyítottan gyulladáscsökkentő hatású.

    • Forrás: NaturaHirek.com

    Ez a weboldal cookie-kat használ a hitelesítés, navigáció és egyéb funkciók kezelésére. Honlapunk használatával Ön elfogadja hogy cookie-kat helyezhetünk el az eszközén.
    GDPR letöltés | GDPR rendelet