Dióbél

2014 szeptember 19
(1 szavazat)

A dióban található esszenciális zsírsavaknak köszönhetően a dió rendszeres fogyasztásával sokat tehetünk azért, hogy vérnyomásunkat egészséges szinten tartsuk. Mindehhez elég mindössze napi néhány szemet ennünk belőle! Napi mindössze 25g dió fogyasztásával gondoskodunk a napi omega-3 zsírsav beviteléről.

100g dióbél energia- és tápanyagtartalma (Bíró Gy. – Lindner K. Tápanyagtáblázat) alapján.

Energia: 654 kcal (2747 kJ)

Tápanyag:

Fehérje 8,6g
Lipid (olaj) 57,0g
Szénhidrát 11,7g
Víz 8,2g
Hamu 1,7g

Vitaminok:

E-vitamin 24,7mg
B1-vitamin 400ľg
B2-vitamin 100ľg
B6-vitamin 0,34mg
biotin 6,3ľg
folsav 33ľg

Ásványi anyagok:

nátrium 10,5mg
kálium 1710,0mg
kalcium 202,0mg
foszfor 400 mg
magnézium 25,6mg
vas 3,8mg
réz 0,86mg
cink 4,2mg
mangán 1,85mg

Miért fogyasszunk minden nap diót?

A dióban található esszenciális zsírsavaknak köszönhetően a dió rendszeres fogyasztásával sokat tehetünk azért, hogy vérnyomásunkat egészséges szinten tartsuk. Mindehhez elég mindössze napi néhány szemet ennünk belőle! Napi mindössze 25g dió fogyasztásával gondoskodunk a napi omega-3 zsírsav beviteléről. Kutatások szerint az omega-3 zsírsavak csökkentik a koszorúér-betegség, magas vérnyomás, stroke, vastagbél- és prosztatarák kockázatát. A diónak nagy szerepe van a vérrögképződés megakadályozásában és az érfalak rugalmasságának megőrzésében is.

Napi néhány szem dió már biztosíthatja a kívánt hatást. A dió fogyasztásával gondoskodunk szervezetünk E-vitaminnal való megfelelő ellátásáról, amely egy zsírban oldódó antioxidáns. Ezáltal erősítjük immunrendszerünket, segítjük a nyálkahártya megfelelő működését és szervezetünk könnyebben égeti el a telített zsírsavakat is.
Terhesség alatt már a népi gyógyászat is ajánlotta a dió fogyasztását. Úgy tartották, hogy a születendő gyerek okosabb lesz tőle – ezt a dió és az agy hasonlósága alapján állították.
Bizonyított hatása azonban inkább a folsav tartalma miatt van.


A dió nagyon gazdag mangán, réz, kálium, kalcium, vas, magnézium, cink és a szelén forrás. A réz építőeleme számos  létfontosságú enzimnek, mint a citokróm c-oxidáz és szuperoxid dizmutáz.

A cink segíti a növekedésért és fejlődésért  felelős enzimek összetételét és működését, de fontos szerepe van a sperma képződésben, emésztésban és nuklein sav szintézisben.

A szelén fontos nyomelem, amely társfaktorként működik az antioxidánsokkal.

  • Forrás: tudnodkell.info

Időjárás

Felhős

11°C

Budapest

Felhős

Páratartalom: 83%

Szél: 4.83 km/h

Névnap

2018. október 19. péntek
Nándor

Holnap
Vendel
napja lesz.

Oldalainkat 141 vendég és 0 tag böngészi

Fel
Chat megnyitása
1
Close chat
Helló! Köszönjük, hogy ellátogatott hozzánk. Kérjük, nyomja meg a Start gombot, hogy segíthessünk :)

Start

Honlapunk cookie-kat használ annak érdekében, hogy az Ön számára a legjobb böngészési élményt nyújtsa.
A weboldal használatával Ön elfogadja jelen felhasználási cookie-kat.