fbpx

Dióbél

2014 szeptember 19
2581 megtekintés    
  • A dióban található esszenciális zsírsavaknak köszönhetően a dió rendszeres fogyasztásával sokat tehetünk azért, hogy vérnyomásunkat egészséges szinten tartsuk. Mindehhez elég mindössze napi néhány szemet ennünk belőle! Napi mindössze 25g dió fogyasztásával gondoskodunk a napi omega-3 zsírsav beviteléről.

    100g dióbél energia- és tápanyagtartalma (Bíró Gy. – Lindner K. Tápanyagtáblázat) alapján.

    Energia: 654 kcal (2747 kJ)

    Tápanyag:

    Fehérje 8,6g
    Lipid (olaj) 57,0g
    Szénhidrát 11,7g
    Víz 8,2g
    Hamu 1,7g

    Vitaminok:

    E-vitamin 24,7mg
    B1-vitamin 400ľg
    B2-vitamin 100ľg
    B6-vitamin 0,34mg
    biotin 6,3ľg
    folsav 33ľg

    Ásványi anyagok:

    nátrium 10,5mg
    kálium 1710,0mg
    kalcium 202,0mg
    foszfor 400 mg
    magnézium 25,6mg
    vas 3,8mg
    réz 0,86mg
    cink 4,2mg
    mangán 1,85mg

    Miért fogyasszunk minden nap diót?

    A dióban található esszenciális zsírsavaknak köszönhetően a dió rendszeres fogyasztásával sokat tehetünk azért, hogy vérnyomásunkat egészséges szinten tartsuk. Mindehhez elég mindössze napi néhány szemet ennünk belőle! Napi mindössze 25g dió fogyasztásával gondoskodunk a napi omega-3 zsírsav beviteléről. Kutatások szerint az omega-3 zsírsavak csökkentik a koszorúér-betegség, magas vérnyomás, stroke, vastagbél- és prosztatarák kockázatát. A diónak nagy szerepe van a vérrögképződés megakadályozásában és az érfalak rugalmasságának megőrzésében is.

    Napi néhány szem dió már biztosíthatja a kívánt hatást. A dió fogyasztásával gondoskodunk szervezetünk E-vitaminnal való megfelelő ellátásáról, amely egy zsírban oldódó antioxidáns. Ezáltal erősítjük immunrendszerünket, segítjük a nyálkahártya megfelelő működését és szervezetünk könnyebben égeti el a telített zsírsavakat is.
    Terhesség alatt már a népi gyógyászat is ajánlotta a dió fogyasztását. Úgy tartották, hogy a születendő gyerek okosabb lesz tőle – ezt a dió és az agy hasonlósága alapján állították.
    Bizonyított hatása azonban inkább a folsav tartalma miatt van.


    A dió nagyon gazdag mangán, réz, kálium, kalcium, vas, magnézium, cink és a szelén forrás. A réz építőeleme számos  létfontosságú enzimnek, mint a citokróm c-oxidáz és szuperoxid dizmutáz.

    A cink segíti a növekedésért és fejlődésért  felelős enzimek összetételét és működését, de fontos szerepe van a sperma képződésben, emésztésban és nuklein sav szintézisben.

    A szelén fontos nyomelem, amely társfaktorként működik az antioxidánsokkal.

    • Forrás: tudnodkell.info

    Egyedi látogatók

    MaMa1437
    TegnapTegnap1960
    E-hétenE-héten9894

    Névnap

    2021. december 3. péntek
    Ferenc, Olívia, Xavér

    Holnap
    Borbála, Barbara, Boróka
    napja lesz.
    Fel

    Ez a weboldal cookie-kat használ a hitelesítés, navigáció és egyéb funkciók kezelésére. Honlapunk használatával Ön elfogadja hogy cookie-kat helyezhetünk el az eszközén.
    GDPR letöltés | GDPR rendelet