Egyszerű szabályok a szép és egészséges bőrért!

2014 augusztus 02
(0 szavazat)

A szépség és egészség szempontjából tudjuk, hogy nagyon fontos az egészséges táplálkozás. Viszont tudnunk kell, hogy melyek a legfontosabb tápanyagok, és ételeink mennyit tartalmaznak ezekből. A fehérjék nagyon fontos energiaadó anyagok, melyek lehetnek növényi és állati eredetűek.

Sok teljes értékű fehérje található a húsban, tejben, tojásban, burgonyában. Viszont egyre többet halljuk, hogy az állati fehérjék megemésztése nehézkes, és energiaigényes így a túl sok fehérje fogyasztása megterheli a szervezetet. Ez főként allergiás és ekcémás embereknél okoz gondot, mivel a megemésztetlen fehérjék felszívódnak a bélfalon keresztül, a véráramba kerülnek és károkat okozhatnak a szervezetben, bőrgyulladás és allergiás reakciók alakulhatnak ki.

Ezért szépségdiétához a növényi fehérjék fogyasztása javasolt.

Viszont ha kevesebb fehérjét fogyasztunk a szükségesnél, fáradékonyak leszünk, csökken a szervezetünk ellenálló képessége, és a bőrünk rugalmatlanná válik.

A szénhidrátok biztosítják szervezetünk energiaszükségletének jelentős részét, de a fel nem használt szénhidrátok zsírokká alakulnak. Könnyebben zsírosodik a bőr, és pattanások is könnyen kialakulhatnak.

A zsírok energiatermelésre fel nem használt része elhízáshoz vezethet, és szintén bőrzsírosságot okozhat.

A növényi zsírok, olajok fogyasztásától szinte megfiatalodunk, a létfontosságú telítetlen zsírsavak bőrszépítő, regeneráló hatásúak. Javítják a szervezet anyagcsere folyamatait. Kozmetikai célokra a búzát, kukoricát, mandulát, tökmagot és a lenmagot pakolások formájában alkalmazhatjuk.

Növényi fehérjét tartalmaznak az olajos magvak, dió, mogyoró, mandula stb. A só a szervezet vízháztartásában játszik szerepet, de ha túl sokat fogyasztunk belőle, gátolja a víz távozását, így ödéma, bőrzsírosság, hajhullás alakulhat ki. Nem lehet elégszer hangsúlyozni, hogy a vitaminok mennyire fontosak szervezetünk és bőrünk egészsége szempontjából. Sok gyümölcsöt, zöldséget, hüvelyeseket, csíraféléket, olajos magvakat és nyers hántolatlan gabonát fogyasszunk. A sok alkohol, kávé, cigi értágító hatású, rozáceát, gyomor és bélbetegségeket és keringési rendellenességet okozhat.

Az életkor előrehaladtával fokozatosan csökkentsük a szénhidrátok és zsírok fogyasztását, ne fűszerezzük túl az ételeinket, és többször együnk kevesebbet.

  • Együnk sok sóskát, ami rengeteg ásványi anyagot tartalmaz, tág pórusú bőrök táplálására kitűnő. A paradicsom szintén zsíros, tág pórusú bőrökre javasolt, pórusösszehúzó tápláló hatású, lehet keverni talkummal vagy kaolinnal.
  • Az uborkának magas a foszfor és kéntartalma, minden bőrtípusra alkalmazható frissítő, szépítő pakolásként.
  • A burgonya lúgosító hatású, ezért fogyasszunk belőle sokat, de ne sütve, inkább nyersen vagy főve. A bőrt bársonyossá, simává, gyulladás-mentessé teszi, illetve szemnyugtató hatású.
  • Zsíros bőr ápolására a főtt burgonyát keverjük össze petrezselyemmel és tejföllel.
  • Zsírhiányos bőr ápolására pedig tojássárgájával és pár csepp növényi olajjal keverjük össze.
  • A spenótnak nagy a karotin, vas, klorofill és ásványi anyag tartalma. Kozmetikumként nyugtató, gyulladáscsökkentő hatású.
  • Gyulladáscsökkentő pakolás a petrezselyem burgonyával túróval vagy tojással keverve.
  • Az avokádó egy igen különleges gyümölcs, fontos olajokat, vitaminokat tartalmaz, így a bőr sima és bársonyos lesz tőle. Zsírhiányos, öregedő bőrök kitűnő ápolószere.
  • A cékla sok A-vitamint tartalmaz és a daganatok képződése ellen hat.
  • Legfontosabb gyümölcsök még a meggy, ami minden bőrtípusra kítűnő, ugyanígy a szőlő, az őszibarack, a birsalma, a ribizli, a banán, a narancs, és a citrom is.
  • Zsíros bőrre az élesztőpakolás elengedhetetlen, lehet tejjel, tejföllel kombinálni.
  • További otthon elkészíthető pakolásokat itt találsz!
  • Búzacsírából fogyassz naponta két evőkanállal, lehet joghurtba, tejfölbe, tejbe rakni, B-vitamin tartalmánál fogva erősíti a bőrt, a hajat és a körmöket.


Ha igazán szép akarsz lenni, nem elég kívülről táplálni a bőrödet, ahogy a táplálkozás tudomány fejlődik, egyre jobban felismerjük, hogy a szépség belülről fakad, ha szervezeted megkapja a fontos tápanyagokat, bőröd is képes regenerálódni, feszes, életteli és bársonyos lesz.

  • Forrás: noipraktikak.blog.hu

Időjárás

Napos

2°C

Budapest

Napos

Páratartalom: 76%

Szél: 12.87 km/h

Névnap

2018. november 18. vasárnap
Jenő

Holnap
Erzsébet, Zsóka, Liza
napja lesz.

Oldalainkat 270 vendég és 0 tag böngészi

Fel