Huszonkét érv a tojás mellett

2014 augusztus 07
(0 szavazat)

A tojásnak régóta rossz híre van, és sokan ma is úgy vélik, hogy káros lehet az egészségre. Az is biztos, hogy széles körben elterjedt ez a tévedés.

A tojás valójában egy tökéletes élelmiszer, tele van tápanyagokkal, vitaminokkal, és jót tesz az egészségünknek is.

Az orvosok szerint az egyik fő ok, amiért kerülni kell a tojást, hogy növeli a koleszterinszintet. Ugyanakkor számos tanulmány kimutatta, hogy a tojás nem emeli a szívinfarktusért felelős LDL-koleszterint, hanem csökkenti azt. Egy friss tanulmány kimutatta, hogy azoknak, akik 4 vagy több tojás fogyasztanak hetente, alacsonyabb a koleszterinszintjük, mint azoknak, akik csak egy tojást ettek hetente.

Huszonkét érv a tojás mellett:

  • Tele van vitaminnal és ásványi anyagokkal, köztük B-, C-, D-, E-, K-vitaminokkal.
  • A magas vérnyomás csökkentésére is kiváló.
  • A tojás egy nagyszerű fehérjeforrás, egy tojás körülbelül 6 gramm fehérjét tartalmaz.
  • Magas arányban tartalmaz esszenciális omega-3 zsírsavat, mely jót tesz az ér-és szívrendszernek.
  • Egyedülállóan tartalmazza az összes esszenciális aminosavat.
  • Nem tartalmaz koleszterint.
  • Egy tojás tartalmazza a napi ajánlott kolin bevitel 20%-át. A megfelelő mennyiségű kolin nélkülözhetetlen az agy és az idegek egészségéhez.
  • Luteint és a zeaxantint tartalmaznak, ezek fontos elemei a szem egészségének.
  • A tojás védi a szemet a fejlődő időskori makula degeneráció ellen.
  • Egy tojás 50 mg (5%) kalciumot tartalmaz. Bár nem egy nagy kalciumforrás, a fokozott bevitele csökkentheti a vastagbél-és mellrák kockázatot.
  • Folsavat tartalmaz, mely segít megelőzni a születési rendellenességeket, ha a kismamák terhesség közben tojást fogyasztanak.
  • Jó A-vitamin forrás. Egy tojást 19%-ban hordoz magában A-vitamint, amely fontos szerepet játszik immunrendszer javításában.
  • A kén, a kiegészítő vitaminok és az ásványi anyagok elősegítik a haj és a köröm növekedését.
  • Kiváló forrása a szelénnek, amely összefüggésbe hozható a rák megelőzésével és gyógyításával, különösen a prosztata daganatos megbetegedéseivel.
  • Az antioxidánsok csökkentik a szürkehályog kockázatát idős korban.
  • A tojásban lévő vas támogatja az egészséges immunrendszert és a normalizálja a vörösvérsejtek termelődését.
  • A Louisiana State University tanulmánya szerint, akik tojást ettek reggelire, azoknak testtömege csökkent és több energiával rendelkeztek.
  • A lakosság többsége D-vitamin hiányos, amely elengedhetetlen az immunrendszer fejlődéséhez. Egy tojás a napi D-vitamin bevitel kb. 7%-át fedezi.
  • Számos kutatás bizonyította, hogy a tojás tápanyagai megakadályozzák a vérrögképződést, amely csökkenti a szívroham vagy a stroke kockázatát.
  • A nagy mennyiségű vitamin és a sok tápanyag – különösen a kolin – javítja a memóriát és a kognitív funkciót.
  • A házi tojásnak több a tápértéke, mint a boltban kaphatóaknak.
  • Nagyon sok elkészítési módja van: ehetjük nyersen, főzhetjük, süthetjük. Sokféle tápláló zöldséget és fűszernövényt is adhatunk hozzá.



  • Forrás: Care2.com

Időjárás

Rain And Snow

1°C

Budapest

Rain And Snow

Páratartalom: 89%

Szél: 11.27 km/h

Névnap

2018. február 23. péntek
Alfréd, Mirtill

Holnap
Mátyás, Jázmin
napja lesz.

Oldalainkat 1018 vendég és 0 tag böngészi

Fel
Chat megnyitása
1
Close chat
Helló! Köszönjük, hogy ellátogatott hozzánk. Kérjük, nyomja meg a Start gombot, hogy segíthessünk :)

Start

Honlapunk cookie-kat használ annak érdekében, hogy az Ön számára a legjobb böngészési élményt nyújtsa.
A weboldal használatával Ön elfogadja jelen felhasználási cookie-kat.